Kompaktný zvonku ale pritom priestranný vnútri

Za bláznivé nastavenie tvorby legislatívy, ktoré doslova ničí malé a efektívne autá, ktoré boli dekády pre Európu tak typické Ford samozrejme nemôže. Neostáva mu iné, len sa trendu prispôsobiť. S takým cieľom bola novinka vyvíjaná. Dĺžka by totiž nemala prekročiť 4,4 metra a priemer otáčania bude pod 10,7 metra, čo sú všetko parametre pre väčšie mestské auto. Vnútorný priestor bude môcť previezť 5 cestujúcich, pre väčší počet budete musieť siahnuť po väčšom Tourneo Connect.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Zvonka je elektrická verzia špecifická chrómovou maskou či LED lištou cez celú prednú časť auta. Samozrejmosťou budú sériové LED svetlá. Pre čo najlepšiu spotrebu tu Ford použil špeciálne 17-palcové disky, ktoré majú lepší aerodynamický tvar.

Nový volant

Vnútri nájdeme objem na 570 litrov v kufri, praktické odkladacie schránky, digitálny displej pred vodičom či infotainment SYNC 4 s 12-palcovou dotykovou obrazovkou. Zaujímavosťou bude „hranatejší“ volant či nová stredová konzola. Kto by chcel s autom „ťahať“, bude si musieť vystačiť s maximálne 700 kg vozíkom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Ford Turneo Courier bude v ponuke aj so spaľovacím motorom

Elektromotor ponúkne 100 kW (136 k) a maximálna rýchlosť by mala byť 145 km/h. Ovládať ho budete môcť aj iba jedným pedálom, podobne ako Nissan Leaf druhej generácie. Kapacitu batérie nepoznáme, ale so 100 kW nabíjaním by ste mali byť z 0 na 80 % za približne 35 minút. Výroba začne až budúci rok, konkrétne v druhej polovici, už skôr si ale budete môcť objednať spaľovaciu verziu s trojvalcovým 1.0 EcoBoost a 92 kW (125 k), k dispozícii bude so 6-stupňovým manuálom alebo sedemstupňovým dvojspojkovým automatom.

Zdroj: Ford