Základom tohto vozidla je podľa tvrdenia firmy Gaussin „ultra-ľahká modulárna platforma navrhnutá okolo elektro-vodíkového pohonu“ vlastnej konštrukcie, ktorej hovoria skateboard. Sú v nej ukryté akumulátory s celkovou kapacitou 82 kWh, čo je ekvivalent približne 24 litrov nafty. S týmito zásobami energie by sa francúzsky súťažný kamión ďaleko nedostal, viac ich ale nepotrebuje.

Batérie v tomto stroji (s dizajnom od svetoznámeho talianskeho štylistického štúdia Pininfarina) slúžia len na vykrývanie výkonových špičiek, pretože má na palube palivový článok. Jeho detailné parametre Gaussin neuvádza, vieme však aspoň, že má výkon 380 kW. 

816 koní a 4x4

Kolesá prednej i zadnej nápravy sú poháňané dvomi elektromotormi s kombinovaným výkonom dvakrát 300 kilowattov, takže tu máme celkovo 816 koní. Súčasťou vozidla je tiež výkonný chladiaci systém schopný pracovať i v extrémnych púštnych podmienkach a nechýbajú samozrejme ani nádrže schopné uskladniť 80 kilogramov vodíka.

Firma hovorí, že pri ostrom nasadení má kamión s týmito zásobami dojazd 250 kilometrov, čo pri vytrvalostných pretekoch nie je veľa. Zastávka na tankovanie má však trvať maximálne 20 minút, zatiaľ čo maximálna rýchlosť je podľa pravidiel dakarskej súťaže obmedzená na 140 kilometrov za hodinu.

Či s týmito parametrami zvládne Gaussin H2 Racing Truck zamiešať poradie na predných priečkach rely Dakar 2022, je v tejto chvíli samozrejme veľkou neznámou, pre Francúzov to však môže byť významná reklama, ktorá by im mohla pomôcť pri predaji sériových elektrických áut.

Tie majú byť uvedené na trh už v budúcom roku, pričom ťahač s palivovým článkom má mať dojazd 800 kilometrov a tankovanie vodíka nemá zabrať viac ako dvadsať minút. Čisto batériové modely majú zvládnuť na jedno nabitie 400 kilometrov a Gaussin zároveň ponúkne i systém ich výmeny, ktorý má zabrať len tri minúty.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 4 obrázkov

zdroj: Gaussin