Nástupca Stralisu bol predstavený v roku 2019 a na niektoré trhy sa aktuálne Iveco S-Way dostalo len vlani. Napriek tomu sa výrobca rozhodol, že jeho novinka potrebuje pár vecí upraviť, vylepšiť či doplniť, tak sa na tieto zmeny poďme spolu pozrieť.

Zvonka na nerozoznanie

Ak budete modernizovaný model skúmať zvonka, budete mať celkom náročnú prácu v štýle „nájdi tri rozdiely“. Vlastne ešte ťažšiu, pretože S-Way modelového roka 2021 spoznáte len podľa jednej novej veci. Ťahač dostal aerodynamicky optimalizované kryty predných stĺpikov kabíny. Tie by mali pochopiteľne znížiť odpor vzduchu, ale zároveň boli navrhnuté tak, aby bránili znečisteniu bočných okien. Tým však exteriérové úpravy skutočne končia.

Cursor 13

Podstatne viac modifikácií nájdete pod vonkajšími panelmi, presnejšie povedané v motorovom priestore. Tou prvou je nepatrné zvýšenie výkonu najslabšej pohonnej jednotky Cursor 9 z 330 na 340 koní. Oveľa zaujímavejšie znie informácia o tom, že konštruktéri Iveca nepatrne zvýšili kompresné pomery všetkých motorov Cursor 11 a Cursor 13 a tomu prispôsobili tiež riadiacu elektroniku. To ale nie je všetko.

Ešte viac sa nám pozdáva správa o tom, že z vrcholného 12,9-litrového Cursoru nebude špecialita dostupná len v dvoch výkonových variantoch 510 a 570 koní. Iveco sa rozhodlo v rámci modernizácie pridať hneď dve nové verzie s výkonom 490 a 530 koní.

Cursor 13

Kompletne celé motorové portfólio bolo prepracované tak, aby mohli všetky agregáty fungovať aj na stopercentnú bionaftu druhej generácie, teda napríklad na HVO, čo je hydrogenovaný rastlinný olej.

Aby sme mali pohonné systémy kompletné, ostáva nám dodať, že motory Cursor 11 a Cursor 13 budú odteraz dostupné aj s novou nápravou 17X-HE s dlhším finálnym prevodom v rozvodovke 2,31:1. Práve na chýbajúci ťažší prevod v diferenciáli, ktorý by na dlhších cestách znížil cestovné otáčky a tým i spotrebu, si niektorí zákazníci sťažovali. A ako je vidieť, Taliani tieto pripomienky neignorovali.

Cursor 13

Výsledkom je zvýšenie prevádzkovej efektivity všetkých výkonnejších modelov o tri percentá, pričom najúspornejším modelom má byť S-Way s novým Cursorom 13 naladeným na 490 koní a 2400 newtonmetrov.

S Alexou na palube

K ďalším detailom, na ktorý sa sťažuje časť vodičov modelu S-Way, je pomerne malý rozsah nastavenia stĺpika riadenia a horšie dostupná aretácia tohto systému. Či Iveco zapracovalo aj na tomto slabšom mieste, popravde netušíme, ale nájdete tu pár iných nových vecí.

Cursor 13

Tou najdôležitejšou je asi hlasová asistentka Amazonu s menom Alexa, ktorá bude odteraz súčasťou všetkých nových ťahačov S-Way. Firma nazvala tento systém Iveco Driver Pal a podľa zástupcov firmy má novinka od základov zmeniť spôsob, akým vodiči komunikujú so svojim vozidlom a jeho riadiacimi systémami.

Šofér bude môcť hlasom aktivovať rôzne ovládacie prvky v kabíne, používať infotainment, plánovať trasy prostredníctvom navigácie, ale tiež kontrolovať aktuálny stav automobilu, jeho prevádzkové kvapaliny či skóre hodnotenia jazdného štýlu. Vodiči budú mať možnosť vymieňať si s kolegami na cestách správy a informácie cez rozhranie MyCommunity, kontaktovať servisné stredisko a kto bude mať Alexu aj doma, bude môcť pred odchodom na diaľku aktivovať vyhrievanie či klimatizáciu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 14 obrázkov

zdroj: Iveco