Spoločnosť Daimler Truck uviedla na japonský trh dve zásadné novinky. Sú nimi dva ťažké transportéry Mercedes-Benz Arocs a Actros. Ako uvádza výrobca, obidva modely sú už k dispozícii aj japonským zákazníkom, ktorí si ich budú môcť pozrieť na veľtrhu Japan Mobility Show (29. októbra – 9. novembra 2025). Novinky sú určené na logistiku extrémne ťažkých nákladov a špeciálneho tovaru, ako sú veterné turbíny, generátory, transformátory, výmenníky tepla alebo zariadenia pre infraštruktúrne projekty. A aby bola premiére veľkolepejšia, v Daimler Truck ich nalakovali do farieb japonskej vlajky (kombinácia bielej a červenej). Pre miestny trh ich však museli patrične upraviť.
Mercedes-Benz Arocs 4763 8x6 poháňa motor OM 473 s objemom 15,6 l s výkonom 460 kW/625 koní (krútiaci moment 3000 Nm) a 16-stupňovou prevodovkou PowerShift 3 Advanced. Nákladné vozidlo musí byť vzhľadom na vysoké ťažné výkony vybavené prídavnou chladiacou jednotkou a točnicou namontovanou na špeciálnej doske. V tejto konfigurácii dokáže vozidlo ťahať až 500 ton.
Špeciálne pre Japoncov museli konštruktéri upraviť aj výšku áut. Keďže Japonsko stanovuje maximálnu výšku 3,8 metra, spoločnosť Mercedes-Benz Trucks po prvýkrát vyvinula kombináciu kabíny ClassicSpace 2.3 s kompaktnou pomocnou chladiacou vežou na podvozku so štvrtou nápravou. Vo výbave nechýbajú ani všetky aktuálne bezpečnostné asistenčné systémy Mercedes-Benz Trucks - asistent pozornosti, aktívny asistent brzdenia 6 (ABA6), asistent udržiavania v jazdnom pruhu ASGA2 a asistent hliadkovania pred vozidlom sú štandardnou výbavou. Obidva modely ťažkých transportérov Mercedes-Benz Trucks vybavili prevodovkou PowerShift 3 Advanced s turboretardérovou spojkou, ktorá kombinuje extrémne dlhú životnosť, vynikajúcu účinnosť a presné radenie prevodových stupňov s mimoriadne silným brzdným výkonom. Pri rozjazde sa hnací výkon najprv prenáša plne hydraulicky, až kým sa otáčky motora a prevodovky takmer nezosynchronizujú, načo sa zapne trecia spojka. Počas prevádzky poskytuje prevodovka PowerShift 3 Advanced účinnosť plne automatickej prevodovky s až o 40 percent rýchlejším a presnejším radením. Jazdný program „Heavy“ zabezpečuje optimálnu voľbu prevodového stupňa. Počas brzdenia poskytuje výkonný primárny retardér v kombinácii s vysokovýkonnou motorovou brzdou modelu OM 473 brzdný výkon až 980 koní pri nízkych rýchlostiach, aj pri cúvaní.
Verzie pre japonský trh sa vyrábajú sériovo v závode Mercedes-Benz Wörth a následne sa v závode Mercedes-Benz Molsheim prerábajú na ťažké transportéry. Tam vozidlo dostáva štvrtú nápravu, prídavnú chladiacu vežu, ako aj spojku a montážnu dosku kompatibilnú s ťažkými nákladnými vozidlami od divízie „Custom Tailored Trucks“.
zdroj: Daimler Truck