Továrenské múzeá patria medzi významné inštitúcie posilňujúce povedomie o značke. A rovnako to platí o múzeách osobných áut, úžitkových a nákladných vozidiel, aj autobusov. V prípade nákladných áut, či autobusov ide dokonca o vzácnejšiu vec, pretože producentov týchto dopravných prostriedkov je logicky menej a mapovanie ich histórie, vrátane zháňania dochovaných exponátov výrazne náročnejšie. V susedných Čechách je pritom múzeum, ktoré si svojou kvalitou nezadá s tými najlepšími vo svete. Zdá sa vám to ako preháňanie? Tak navštívte kopřivnické múzeum osobne a uvidíte.

V múzeu sú aj najdôležitejšie expedičné Tatry minulosti.

Autá, motory, aj vlak

Továrenské múzeum Tatry sa snaží zaujať autami naaranžovanými v ich prirodzenom prostredí. Väčšina z nich je preto priamo v piesku, hline, či na podklade z kameňov, čo výrazným spôsobom zvyšuje atraktivitu zbierky aj v očiach laickej verejnosti. Špičková je samozrejme aj úroveň renovácie vystavených vozidiel, čo je pri nákladných autách veľmi vzácne. Drvivá väčšina z nich totiž neprežila ťažký život na stavbách, v rôznych terénoch, či po zdolaní vytrvalostných púštnych maratónov skončila svoj život ako expedičné auto dobrodružne orientovaných cestovných kancelárií. Súčasné expozície nového múzea sprístupneného 17. novembra 2021 tvorí takmer 80 áut, viac ako 20 originálnych motorov, či legendárny rýchlikový vlak Slovenská strela. Navštívilo ich pritom už viac ako 300 000 návštevníkov. Ako však prezradili zástupcovia múzea, v depozite už čakajú na renováciu ďalšie Tatry, ktoré čoskoro doplnia aktuálne výstavné plochy kopřivnického múzea.

Tatra Jamal 4x4 bola na okruhových pretekoch úspešnejšia, než konkurencia čakala. Jej verzia Evo IV mala až 1250 koní. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov