Mercedes nazval nové šasi Electric Versatility Platform (EVP) a ako možno tušíte, nebola to lacná záležitosť. Automobilka nedávno oznámila, že sa náklady na vývoj pripravovanej platformy vyšplhali na 350 miliónov eur. Pozoruhodná je táto čiastka predovšetkým preto, že štandardný Sprinter s naftovými motormi, ktorý určite nebol o nič lacnejší, je na trhu necelé tri roky a aj na jeho základoch Nemci vyvinuli elektrický eSprinter, ktorý sme práve nedávno testovali.

Samostatný elektrický model

S týmto modelom by však chystaná novinka nemala mať mnoho spoločného. Modely na základoch EVP budú jednoducho iné autá a tomu bude zodpovedať aj ich technika. Mercedes ponúkne dva rázvory a jednotlivé konštrukčné celky rozdelí na tri časti. Pod prednou kapotou sa bude nachádzať kompletná riadiaca elektronika, meniče i komponenty nabíjania.

Mercedes eSprinter

Prostredný modul budú tvoriť v podstate len batériové články zapuzdrené do robustného obalu kvôli bezpečnosti pri prípadnej dopravnej nehode. Podľa finančných možností a potrieb si potom zákazník zaplatí za jeden až tri tieto boxy, ktoré budú uložené v podlahe a nemajú žiadnym spôsobom zasahovať do nákladového priestoru či kabíny v prípade osobných verzií. Toto riešenie zároveň významne zníži ťažisko a malo by eSprinteru zabezpečiť výborné jazdné vlastnosti, akurát sa Mercedes zatiaľ nepochválil, aká bude kapacita jednotlivých balíčkov (údajne 60, 80 a 120 kWh). Jediné, čo automobilka prezradila, je to, že bude predávať aj modely schopné jazdiť „na dlhé vzdialenosti“.

Mercedes eSprinter

Posledný zadný modul tvorí elektromotor spojený s jednostupňovou prevodovkou integrovanou do jedného celku s diferenciálom a tuhou nápravou. Výkony či dynamika sú momentálne tiež len hudbou budúcnosti, Mercedes však vďaka tomuto rozloženiu jednotlivých častí pohonu sľubuje variabilitu pri navrhovaní a výrobe rôznych karosárskych variantov porovnateľnú s tým, na čo sú jeho klienti zvyknutí. Už v tejto chvíli automobilka sľúbila okrem klasickej dodávky aj valník, skriňové vozidlo, minibus či rôzne špeciálne nadstavby, ako je napríklad sanitka. 

Mercedes eSprinter

Dizajn z roku 2016?

A ako bude nový eSprinter vyzerať? To dnes ešte netušíme, s takmer stopercentnou istotou si však myslíme, že sa Mercedes bude snažiť toto vozidlo vizuálne odlíšiť od bežného Sprintera. Či bude elektrická novinka podobná futuristickej štúdií Vision Van z roku 2016, môžeme len hádať. Je ale pravdepodobné, že niektoré detaily sériové auto z tohto zaujímavo vyzerajúceho konceptu skutočne preberie.

Mercedes eSprinter

Poslednou otázkou, na ktorú v súčasnosti nemáme odpoveď, je to, kedy nový eSprinter dorazí na trh. Podľa niektorých zdrojov by mal tento model doraziť do Spojených štátov, Kanady a Mexika niekedy na počiatku roka 2023, takže v Európy by mohol byť uvedený na trh niekedy v priebehu budúceho roka. Ďalším teritóriom, kde by chcel úžitkový batériový Mercedes zabodovať, je tiež Ázia a špeciálne potom v Číne. Či sa to koncernu Daimler skutočne podarí, zistíme až v nasledujúcich rokoch.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 14 obrázkov