Volkswagen rozdeľuje rodinu svojich osobných/úžitkových modelov na niekoľko nových rodových línií. Elektromobily bude v budúcnosti zastupovať sériová verzia štúdie ID.Buzz, ktorá dorazí aj v „pracovnom“ oplechovanom prevedení ako ID.Buzz Cargo. Klasické úžitkové autá povedie súčasný Transporter T6.1 a na trhu ostane tiež odvodená kempingová California i Caravelle. Osobné veľkopriestorové vozidlá naopak od tejto chvíle reprezentuje úplne nový Volkswagen Multivan.

Asi by sme mali hneď v úvode povedať, že nemecký koncern vo svojom oficiálnom tlačovom prehlásení upozorňuje, že Multivan nie je dodávka, ale MPV, respektíve van. Inak povedané, svojim spôsobom by sme tu mali mať nepriameho nástupcu výbehového modelu Sharan, ktorý má už niečo za sebou. Predáva sa takmer jedenásť rokov.

VW Multivan

Ale späť k Multivanu. Najnovší Volkswagen je postavený na aktuálnej modulárnej platforme MQB s priečne uloženými motormi, ktorú využíva okrem iného aj súčasný Golf VIII. To ale neznamená, že by sme tu mali malé auto. Naopak. Novinka je (s dĺžkou 4973 mm, šírkou 1941 mm a výškou 1903 mm) o takmer sedem centimetrov dlhšia a skoro o štyri centimetre širšia ako súčasný Multivan 6.1. Podobne narástol aj rázvor, z 3000 na 3124 mm. Zmenšila sa len výška z 1950 na 1903 mm.

Jeden rázvor, dve dĺžky

Samotná karoséria má koeficient aerodynamického odporu 0,30 a keď už sme pri nej, nemali by sme zabudnúť, že dorazí i predĺžený Multivan s dĺžkou 5173 mm. Jeho rázvor sa meniť nebude, dostane len o 200 milimetrov natiahnutý zadný previs kvôli batožinovému priestoru. Zaujíma vás jeho objem? Tak poďme na to, tých čísel je trochu viac.

VW Multivan

Základný krátky variant ponúkne v sedemsedadlovom prevedení kufor s objemom 469 litrov (merané po strop). Za druhým radom sedadiel dostanete 1850 litrov a po demontáži druhého i tretieho radu sedačiek bude pre vás k dispozícii nákladová „jaskyňa“ s objemom 3672 litrov. Pre Multivan s génom jazvečíka sú platné objemy – v rovnakom poradí – 763, 2171 a 4053 litrov.

Diesel len jeden

Ostáva ešte dodať, že nakladacia hrana bude vo výške 580 milimetrov a za Multivanom budete môcť ťahať brzdený príves s maximálnou hmotnosťou 2000 kilogramov.

VW Multivan

Základným motorom VW Multivan s interným továrenským označením T7 (oficiálne v názve sa „té-sedmička“ používať nebude) sa stane preplňovaný benzínový štvorvalec série EA211evo. Ide o známy agregát 1.5 TSI, ktorý bude v tomto aute naladený na 136 koní a 220 newtonmetrov. Nad ním bude stáť dvojliter TSI (EA888) a ten pre zmenu bude produkovať 204 koní a 320 Nm.

Jediným zástupcom nafty sa stane dvojlitrové TDI s najvyšším výkonom 150 koní (od roku 2022), pričom všetky doteraz spomínané pohonné jednotky budú spojené výlučne so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a budú roztáčať kolesá prednej nápravy.

VW Multivan

Alternatívne pohony dostanú tiež len jedného zástupcu. Stane sa ním VW Multivan eHybrid, ktorý bude kombinovať 150-koňové TSI s objemom 1,4 litra a elektromotor so 116 koňmi. Systémový výkon auta bude 218 koní a maximálny systémový krútiaci moment 350 Nm.

Pohon auta bude naladený tak, že sa eHybrid bude vždy rozbiehať výlučne na elektromotor a podľa stavu nabitia dodatočných akumulátorov s kapacitou 13 kWh bude Multivan schopný rozbehnúť sa čisto na batérie na 130 km/h. V tomto prípade bude do sústavy zaradená šesťstupňová dvojspojková prevodovka DSG s označením DQ400E – zaujímavá je tým, že zvládne maximálne 400 Nm a s uvedeným elektromotorom je integrovaná do jedného celku.

VW Multivan

Novinka bude v predaji v troch stupňoch výbavy. Základná ponesie názov Multivan, dve vyššie Life a Style. Prvé dve dostanú manuálne ovládané bočné posuvné dvere na oboch stranách, pričom v prípade verzie Life bude možné objednať si systém elektrického dovierania (dostanú ho i zadné dvere batožinového priestoru).

V najvyššej výbave Style bude ovládanie bočných posuvných dverí sériovo elektrické (aj tlačidlami na palubnej doske), zatiaľ čo piate dvere dostanú elektromotor len za príplatok. Objednajte si ho a všetky elektricky ovládané dvere sa vám otvoria aj po „nakopnutí“ príslušného priestoru pod autom.

VW Multivan

Ako sme už spomínali, nový Multivan bude maximálne sedemmiestny a v základe ponúkne päť samostatných sedadiel. A práve o tých vzadu sa Volkswagen trochu rozpísal. Pripomína, že podľa výbavy budú vážiť 23 až 29 kg, čo sa môže zdať ako veľa, pravdou ale je, že nové sedačky sú o 25 percent ľahšie ako tie predošlé.

Podľa VW to znamená jednoduchšiu manipuláciu pri presúvaní v sústave koľajníc integrovaných do podlahy a samozrejme i menej práce pri snahe vymontovať ich z auta úplne. Nebude chýbať ani rozkladací multifunkčný stolík s držiakmi na nápoje a odkladacími priečinkami, ktorý môže podľa potreby slúžiť medzi prednými sedadlami ako stredová konzola, alebo si ho zoberú tí vzadu a budú ho používať ako klasický stôl.

VW Multivan

Vodič bude mať k dispozícii digitálny prístrojový panel, väčšinou kapacitné tlačidlá a namiesto klasickej veľkej páky len malý volič prevodovky. K tomu môže byť v Multivane maximálne až dvadsať rôznych asistenčných systémov, pričom v sériovej výbave nájdete lokálny výstražný systém Car2X, monitorovanie premávky pred vozidlom s funkciou núdzového brzdenia, podporu pri vyhýbaní s novým odbočovacím asistentom, rozpoznávanie dopravných značiek, systém na vedenie v jazdnom pruhu a tempomat.

Do Volkswagenu Multivan bude možné dokúpiť i systém čiastočne autonómnej jazdy, ktorý dostal názov IQ.Drive Travel Assist s pracovným rozsahom od 0 do 210 km/h. Táto technika kombinuje nový prediktívny adaptívny tempomat s vedením v priamke i priečnom smere a výsledkom má byť podľa VW „poloautomatický systém“.

VW Multivan

Za príplatok bude k dispozícii dvojfarebné lakovanie, adaptívne svetlá IQ.Light – LED Matrix, ktoré umožnia trvalú jazdu s diaľkovými svetlami bez oslňovania iných účastníkov premávky, ale tiež dvojdielne panoramatické okno s termoizolačným sklom a celkovou dĺžkou 1687 mm alebo 19-palcové kolesá, head-up displej či audiosystém Harman-Kardon s výkonom 840 wattov a 14 reproduktormi.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Volkswagen