Rusi to s používaním bezpilotných kamiónov myslia naozaj seriózne a ruská automobilka Kamaz investuje do vývoja technológií bezpilotnej jazdy nemalé prostriedky. Tie prinášajú aj konkrétne výsledky v podobe hotových nákladných Kamazov schopných samostatnej jazdy. Nejde o žiadne samoúčelné cvičenia vývojových oddelení, ale o reálny praktický prínos. Veľké prejazdové vzdialenosti, či nehostinné poveternostné podmienky totiž predstavujú pre autonómnu jazdu živnú pôdu a záujem o jej rýchle zavedenie do praxe má aj samotný štát. Kamaz sa tak stáva akousi štátnou výkladnou skriňou schopností ruského automobilového priemyslu v segmente nákladných áut.

Sú ďalej, než ostatní?

„Kamaz sa už niekoľko rokov venuje vývoju softvéru, autonómnemu ovládaniu vozidla a bezpilotnej jazde,“ potvrdzuje Sergej Kogogin, generálny riaditeľ automobilky Kamaz. Zároveň dodáva, že autonómne autá sú momentálne prioritou Kamazu. „Vstupujeme do novej etapy vývoja autonómnych vozidiel – prechádzame k ich praktickému využitiu. Musíme zabezpečiť, aby naše riešenia fungovali k prospechu Ruska,“ doplnil Kogogin. Prvé štyri Kamazy 54901 začínajú s komerčnou prepravou tovarov na diaľnici M-11 Neva medzi Petrohradom a Moskovou. Zatiaľ je všetko v testovacej fáze, za ktorú zodpovedá ruské ministerstvo dopravy. To už teraz vyhlasuje, že po úspešných testoch nasadia autonómne Kamazy vo výrazne väčších počtoch. Presné informácie o radarovej technike a technických detailoch autonómneho riadenia si ruská automobilka však zatiaľ necháva pre seba.

Autonómny Kamaz 54901 spoznáte podľa viacerých relatívne nenápadných senzorov na streche auta. Jeho motoru s objemom valcov 11,95 l udáva výrobca max. výkon 404 kW (550 k) a kombinovanú spotrebu 30 l/100 km.  

zdroj: Kamaz