V článkoch venovaných chystanému Fordu Ranger vás opakovane upozorňujeme na fakt, že nový pick-up sa stane tiež základom druhej generácie Volkswagenu Amarok. A po dnešku je zrejmé, že týmto vzájomná nemecko-americká spolupráca nekončí. Najnovšie sa rozšírila o Tourneo Connect, ktoré je v podstate len mierne prepracovaným VW Caddy.

Aj preto vás technickými detailmi novinky zrejme veľmi neprekvapíme, takže si poďme zrekapitulovať len tie najdôležitejšie údaje.

Nový Ford bude dostupný s dvomi rázvormi. Základný model s označením L1 bude mať nápravy od seba vzdialené 2755 mm, v prípade predĺženej verzie L2 to bude 2970 mm. Bez ohľadu na prevedenie budú obe autá v predaji so sedemmiestnym interiérom, veľkosť batožinového/nákladového priestoru však logicky identická nebude.

Tourneo Connect L1 ponúkne za tretím radom sedadiel kufor s dĺžkou len 317 mm, za druhým radom to však bude už 1100 mm a za prednými sedačkami až 1913 mm. Maximálny objem batožinového priestoru L1 je 2600 litrov, budete však musieť demontovať prostrednú lavicu a zadné dve sedadlá.

L2 vďaka svojej dĺžke ponúkne ekvivalentne 629 mm, 1452 mm a maximálne 2265 mm. Do nákladového priestoru zbaveného sedadiel potom naložíte batožinu či tovar s objemom až 3100 litrov. Mimochodom, sedadlo spolujazdca sa dá tiež sklopiť a v takom prípade do Tournea naložíte predmety s dĺžkou do 3000 mm.

Nastupovanie a vystupovanie cestujúcich budú uľahčovať posuvné dvere na oboch stranách a o príjemnú atmosféru na palube by sa mala postarať príplatková dvojzónová klimatizácia či panoramatické okno.

1.5 alebo 2.0, vždy však štvorvalec

Pod kapotou nového modelu nájdete benzínový štvorvalec TSI s objemom 1,5 litra, ktorý však vo Forde ponesie tradičné označenie EcoBoost. Zážihová jednotka bude mať 114 koní, maximálny krútiaci moment 220 Nm a bude kombinovateľná buď so šesťstupňovým manuálom alebo sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Od použitej techniky sa bude odvíjať aj jej priemerná spotreba – od 6,3 do 7,5 litra na 100 kilometrov podľa metodiky WLTP.

Naftový dvojliter je podľa parametrov tiež z produkcie VW a opäť ponesie meno 2.0 EcoBlue. Štvorvalcový diesel bude mať 102 alebo 122 koní a najvyšší krútiaci moment 280, respektíve 320 Nm. Slabší variant bude dostupný výlučne s manuálom, silnejší aj s automatom. 

Vrcholom potom bude Tourneo Connect s pohonom 4x4 a výkonom identických 122 koní, ktorý sa však bude dodávať len so spojkovým pedálom a ochrannými panelmi na podvozku. Priemerná spotreba naftových modelov sa bude pohybovať od 4,8 do 6,1 l/100 km.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

zdroj: Ford