Karavany a kempingové autá nabrali raketovú popularitu najmä v časoch covidovej pandémie. Ani po nej však tento spôsob aktívneho trávenia voľného času neklesol na atraktivite a producenti tohto druhu vozidiel hlásia úspešné roky. To ich samozrejme posúva dopredu a tak prichádzajú s ponukou stále nových modelov a ich verzií, aby vyhoveli doslova každému. Bez zaujímavosti nie je ani skutočnosť, že obytné autá začínajú čoraz častejšie využívať aj ľudia priamo pracujúci na cestách a používajú ich prakticky celý rok ako svoj druhý domov. Takéto prestavby preto musia plniť omnoho náročnejšie požiadavky, než sezónne karavany.

Ideálny základ

Na veľtrhu Caravan Salon, ktorý sa koná od 29. augusta do 7. septembra 2025, spoločnosť MAN Truck & Bus predstaví nový MAN TGE Next Level (modelový rok 2025) s rozsiahlymi technickými revíziami. Konštruktéri prepracovali elektronickú architektúru, čo okrem iného znamená, že vo vozidle pribudli nové riadiace jednotky, senzory a kamery. To umožňuje zabudovanie vylepšených asistenčných systémov. Prepracovaná palubná doska zároveň vytvára viac priestoru v kabíne. Veľmi dôležitá je však inovácia pre segment kempingových vozidiel. Najneskôr do konca roka 2025 začnú schádzať z výrobnej linky nové verzie L 3.5 s rázvorom 4000 mm. Táto vezia zároveň ponúkne plochý rám, jednoduchú kabínu a môže byť vybavená štandardnou alebo širokorozchodnou nápravou. Vďaka tomu sa nachádza medzi dvoma v súčasnosti dostupnými rázvormi, L3 (3640 mm) a L4 (4490 mm). Novinka príde s 8-stupňovou automatickou prevodovkou alebo 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a homologizáciou pre ťažké úžitkové vozidlá. Na výber bude výkon 103 kW/140 k alebo 120 kW/163 k a celková hmotnosť vozidla 3,5 alebo 3,88 tony. Nový rázvor je ideálny pre polointegrované obytné vozidlá v 7-metrovom segmente, pretože ponúka výhody z hľadiska hmotnosti náprav, rozloženia priestoru a previsu. „S plochým rámom a novým rázvorom L 3.5 predkladáme výrobcom obytných automobilov atraktívnu ponuku, teda prémiové základné vozidlo, zákaznícky orientovaný servis úžitkových vozidiel a teraz aj ideálny rázvor pre čiastočne integrované obytné vozidlá,“ vysvetľuje Thomas Herzog, vedúci medzinárodného riadenia kľúčových zákazníkov v spoločnosti MAN Truck & Bus.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

zdroj: MAN