Ťahače návesov sú dnes neoddeliteľnou súčasťou našich ciest a denne ich stretávame doslova na každom kroku. Aj tie sa pochopiteľne delia do niekoľkých veľkostných, či hmotnostných segmentov s rôznym stupňom komfortu pre posádku. Na najvyššej úrovni sú diaľkové ťahače prispôsobené na dlhodobý pobyt a prácu vodiča križujúceho kontinent krížom, krážom. Automobilka Mercedes-Benz patrí medzi najrešpektovanejších hráčov na tomto poli, pričom uznanie si vyslúžila aj šírkou svojej ponuky. Tú teraz dopĺňa aj diaľkový Axor upravený na ťahanie extra ťažkých návesov.
Do Európy sa nepozrie
Mercedes-Benz do Brasil, brazílska dcérska spoločnosť Daimler Truck, uviedla na trh nové modely Mercedes-Benz Axor 2038 4x2 a Axor 2545 6x2 pre brazílsky trh, určené pre stredne dlhú a dlhú cestnú nákladnú dopravu. Nový Axor je nositeľom technológie BlueTec 6 (Euro 6) a má celkovú hmotnosť súpravy (GCWR) 62 a 68 ton. Vďaka tomu je vhodný na použitie aj so 4-nápravovými návesmi. „S uvedením nového Axoru na trh je naše portfólio v Južnej Amerike kompletnejšie a robustnejšie ako kedykoľvek predtým. Sme lepšie vybavení na to, aby sme uspokojili rozmanité potreby našich zákazníkov,“ hovorí Achim Puchert, generálny riaditeľ spoločnosti Mercedes-Benz Trucks. „Brazília zostáva jedným z najdôležitejších trhov pre nákladné vozidlá Mercedes-Benz na celom svete. V novom Axore vidím veľký trhový potenciál. Nielen v Brazílii, ale aj na exportných trhoch v Latinskej Amerike,“ dodal Puchert. Mercedes-Benz Axor poháňa 13-litrový motoro Mercedes-Benz OM 460 vo verzii s výkonom 380 alebo 450 k a spolupracuje s 12-stupňovou automatizovanou prevodovkou PowerShift 3 Advanced. Automobilka ponúka nový Axor s dvoma verziami kabíny - so spacou kabínou s nízkou strechou a verziou s vysokou strechou, obe s ergonomickým pneumatickým sedadlom s až 11 nastaveniami.
zdroj: Daimler Truck