Elektrifikácia nákladnej dopravy môže mať niekoľko odlišných ciest. Tou mediálne najznámejšou sú v osobnej aj nákladnej doprave batériové elektrické autá. O niečo menej sa však už hovorí o vodíku, či už o priamom spaľovaní vodíka v klasických motoroch (benzínových), alebo o palivových článkoch schopných z vodíka na palube vyrábať elektrickú energiu a tou následne poháňať trakčné elektromotory. Práve túto technológiu využíva aj vodíkový Mercedes-Benz. V jeho prípade však ide o netradičné riešenie.

Hlboko zmrazený „tovar“

V čom spočíva spomínaná odlišnosť? Mercedes-Benz GenH2 Truck totiž svoje palivové články napája energiou z tekutého vodíka (bežnejší spôsob je použitie plynného vodíka natlačeného pod tlakom cca 700 barov v tlakových nádržiach). Aby sa však vodík udržal v tekutom skupenstve, musí byť podchladený a navyše ho musí nákladný Mercedes v tomto stave nejaký čas aj udržať. Namiesto klasických tlakových nádrží preto používa špeciálne kryogénne nádrže schopné udržať vodík podchladený na -253 °C. Do dvoch nádrží sa vojde až 40 kg vodíka, čo v konečnom dôsledku ťahaču zabezpečí podstatne väčší dojazd, než keby používal tradičné tlakové nádrže na plynný vodík.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov