Preprava nových áut z výrobných závodov k predajcom má svoje prísne pravidlá. Jedným z nich sú aj požiadavky na prepravníky áut, ich rozmery, bezpečnosť počas prepravy a manipuláciu s „tovarom“. V továrenskom múzeu značky Mercedes-Benz sa rozhodli jeden taký umiestniť v tematickej expozícii na 5. poschodí. A aby toho nebolo málo, naložili ho zaujímavými dobovými vozidlami. Práve tieto typy totiž vozili týmto konkrétnym Mercedesom najčastejšie.
Výťahom a žeriavom
Ak sa pýtate, ako taký kolos dostali hore, odpoveď je relatívne jednoduchá. Mercedes-Benz priznáva, že už pri výstavbe múzea sa s podobnými prípadmi počítalo, takže samotná stavba má nielen zosilnenú konštrukciu, ale jej integrálnou súčasťou je aj špeciálny výťah s nosnosťou 40 ton a žeriav schopný na ramene prekladať exponáty ťažké až 20 ton. Automobilový prepravník Mercedes-Benz 1624 má pritom prázdny približne 7 ton, takže to bola „hračka“. Vyrábal sa v rokoch 1973 – 1988 a patril medzi najpopulárnejšie ťažké a stredne ťažké nákladné autá nielen v Nemecku. Vystavený exemplár má pod kabínou naftový motor s objemom valcov 12,8 l a výkonom 177 kW (240 k). Zaujímavý je aj mechanizmu jeho nadstavby, ktorý pomocou hydraulických valcov a sústavy kladiek s oceľovými lanami manipuluje s plošinami a umožňuje naloženie štyroch luxusných vozidiel. V prípade použitia prívesu sa prepravná kapacita dala zvýšiť na dvojnásobok.
Za zmienku stoja aj samotné prepravované autá, ktoré na prepravník nainštalovali dodatočne. Ide o typy Mercedes-Benz 230 E a 280 CE modelového radu 123. Sú to posledné evolúcie verzií sedan aj kupé a ako uvádza Mercedes-Benz, práve tieto kusy ukazujú rad 123 v tej najdokonalejšej forme stelesňujúcej všetky preferencie vtedajších náročných zákazníkov. Úplný vrchol však predstavujú až ďalšie dva naložené exempláre – typy 380 SEL a 500 SEC modelového radu 126. Opäť vo verzii kupé aj sedan.
zdroj: Daimler Truck