Transformácia autobusovej dopravy k „zelenším“ alternatívam je v plnom prúde a čoraz viac nových modelov prichádza s čisto elektrickým, alebo aspoň nejakým spôsobom elektrifikovaným pohonom. A tomuto trendu museli výrobcovia autobusov prispôsobiť metodiku, aj svoje vývojové a testovacie kapacity. Skrátka, kto dnes nedokáže samostatne testovať svoje alternatívne pohony a ich funkčnosť po zabudovaní do autobusov, má veľký problém.

Aj s tepelnou komorou

Nové alternatívne pohony vyžadujú úplne nové prístupy pri vývoji aj testovaní a tomu musia výrobcovia prispôsobiť aj svoje vývojové strediská. Tie nestoja málo, takže aj investičná náročnosť je veľmi veľká. O to vzácnejšie je, keď takéto vývojové centrum vznikne. Spoločnosť Iveco Bus jeho zavedením do prevádzky výrazne zlepšila svoju konkurencieschopnosť a zároveň urýchlila všetky potrebné testovacie procedúry. Výsledkom tak bude aj rýchlejšie zavádzanie nových technológií do sériovej výroby. Nové testovacie centrum vo Vysokom Mýte disponuje 12 pracovnými stanicami, prípravnými priestormi s testovacími stolicami, akustickou komorou na meranie vonkajšej aj vnútornej hlučnosti a dielňami, kde dokážu hodnotiť vibrácie všetkého druhu a analýzy správania sa autobusov na vozovkách. Samozrejmosťou je certifikované meranie prevádzkových spotrieb. Veľmi užitočnou je však aj nová tepelná komora schopná dosiahnuť teplotu až 50 °C na overenie odolnosti a klimatického komfortu pre posádku. Okrem toho sú súčasťou testovacieho centra aj špecializované priestory venované obrábaniu, výrobe a montáži kovových podzostáv, výrobe a spájaniu drevených dielov, ako sú podlahy a 3D tlači, ktorá umožňuje vytvárať plastové diely s veľkosťou až 1,5 m.

zdroj: Iveco Bus