Doprava na tzv. poslednú míľu nedá spávať mnohým výrobcom. Ide o dopravu tovarov a služieb až k zákazníkom, ktorí sú často v peších zónach, alebo v oblastiach s veľmi hustou dopravou, v historických centrách, či v miestach, kde sa už bežné úžitkové vozidlá nedostanú. S rozširujúcim sa tlakom na emisie a opatrenia v doprave zabraňujúce ich produkcii pritom rastie význam spomínaných dopravných prostriedkov a ich výroba má v dnešnej dobe rozhodne obchodný potenciál. A nemusí ísť pritom o klasické autá, či motorky. Dokazuje to aj najnovší počin spoločnosti Renault Trucks.
Upratovačka na bicykli
Spoločnosti Renault Trucks a Kleuster sa spolu pustili do vývoja elektrického nákladného bicykla, ktorý by bol schopný previezť dostatočné množstvo nákladu, bol by ekologický a dostal sa aj do miest, kde sa už žiadne iné dopravné prostriedky nedostanú. Výsledkom ich snahy je nákladný bicykel Kleuster 350 s bezreťazovým prevodovým systémom pohonu. Ten znižuje nielen náročnosť na servis, ale aj trecie straty, zlepšuje efektivitu a zabezpečuje potrebný dojazd na jedno nabitie. Ten je momentálne na úrovni 35 km, ale batérie sú rýchlo vymeniteľné, takže bicykel môže slúžiť takmer nepretržite. Ako uvádza výrobca, obratnosť zlepšuje polomer otáčania len 2,4 m. Kleuster 350 spĺňa normy EN 17860 a je vybavený ďalšími bezpečnostnými systémami vyvinutými v spolupráci s UTAC. Okrem toho ho spoločnosti Renault Trucks a Kleuster podrobili prísnym vytrvalostným testom, ktoré sú na trhu s nákladnými bicyklami bezprecedentné. Testy, ktoré sa uskutočnili v nezávislom centre Transpolis vo Francúzsku a zahŕňali viac ako 30 000 kilometrov a 1440 hodín jazdy, čím sa potvrdila spoľahlivosť vozidla v intenzívnych prevádzkových podmienkach.
Kleuster 350 je dostupný v dvoch modeloch s nosnosťou od 150 do 300 kg. Prvým je Box 350 s uzavretým boxom s vysokou prepravnou kapacitou, ktorý je ideálny pre doručovanie na poslednú míľu, kuriérske služby, distribúciu potravín, remeselníkov a prepravu v rámci alebo medzi prevádzkami. Ďalším je Pick-up 350 s otvorenou zadnou plošinou a bočnými panelmi. Táto verzia je určená na prepravu zariadení, ako aj na technické zásahy, údržbu zelených plôch, mestské upratovacie služby a logistické operácie v rámci prevádzky alebo na viacerých prevádzkach.
zdroj: Renault Trucks