Elektrifikácia úžitkových áut je na vzostupe. Najmä v kuriérskych službách s častým štartovaním a rozjazdmi medzi jednotlivými zastávkami dáva batériový elektromobil podstatne väčší význam, než naftové dodávky. Z času na čas sa však hodí väčší akčný rádius a tak sa aj výrobcovia snažia ponúknuť hneď niekoľko verzií svojich elektrických modelov. Ford nie je výnimkou, popri štandardnej verzii preto teraz ponúka aj elektrický E-Transit s predĺženým dojazdom. Určený je práve tým zákazníkom, ktorým dojazd štandardnej elektrickej verzie nevyhovuje.

O 28 % viac

Model E-Transit s predĺženým dojazdom dostal pod podlahu nákladového priestoru väčšiu trakčnú baterku s celkovou využiteľnou kapacitou až 89 kWh. To mu zvýšilo normovaný dojazd o celých 28 %, konkrétne na 402 km. „E-Transit s predĺženým dojazdom je ďalším príkladom záväzku divízie Ford Pro vyrábať vysokoproduktívne elektrické vozové parky v celej Európe,“ povedal Hans Schep, generálny riaditeľ divízie Ford Pro v Európe. „Zákazníkom prinášame možnosť prejsť väčšiu vzdialenosť medzi jednotlivými nabíjaniami, na výber je široká ponuka karosérií a podpora pripojeného ekosystému Ford Pro, čím posilňujeme svoju pozíciu dôveryhodného partnera pre kompletné riešenia vozového parku,“ dodal Schep.

Väčšej batérii zodpovedajú aj vyššie nabíjacie výkony. Nabíjanie striedavým prúdom teraz posilnilo z 11 na 22 kW, zatiaľ čo výkon jednosmerného nabíjania poskočil zo 115 na 180 kW. Automobilka zapracovala aj na možnosti ťahať príves a hoci sa jeho celková hmotnosť 750 kg zdá málo, práve takéto prívesy sú využiteľné na prevážanie drobného náradia, či špinavého materiálu, ktorý by nemal znečistiť vnútro nakladacieho priestoru. A aby nový E-Transit vyhovel čo najširšiemu spektru zákazníkov, na výber je komplexný rad 19 jeho verzií (vrátane verzií L3 a L4, dodávok, dodávok s dvojitou kabínou a verzií s jednoduchou kabínou s podvozkom).